Aeitii

Nu ska jag skriva en liten text om en riktigt gullig häst :-)

Namn: Aeitii
Ras: Rysk Baskjirhäst
Färg: Fux

mer kmr xD

Aeitii är en rysk baskjirhäst, vilket är en ras som är både väldigt säkra på foten och även har väldigt sköna gångarter. Skulle beskriva traven som tölt utan tölt-takt, altså väldigt behaglig trav att sitta ner i.

Provridningen:
När vi kom dit hämtade vi Aeitii och Timon i hagen. Sedan borstade vi och så .. Aja, sedan skulel man ta sig upp i en westernsadel, och mina frysta ben bah : ja når inte upp till stigbygeln. Men det gick det också. Vi red först ut en sväng och jag bara dog över traven. Vi red på kärleksstigen, och blev snögubbar av all snö som föll över oss. Sedan red vi i padocken, försökte först och främst lista ut hur man svängde, men tyckte det gick riktigt bra (: Aeitii är en riktig gullunge och Michaela (som äger han) är jätteduktig på att förklara saker. Hon pratade om att hålla NH-kurs, skojigt säger jag.

Bilder kmr :D

(L)Kommentarer(L)
Postat av: Emmy Asklöf

Verkar vara en jättefin häst! :D Och snäll!

Kram <3

2010-12-17 @ 19:14:44
URL: http://emmyasklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0