The Winner Takes It All..




Innebandy-DM avslutades igår med en spännande final. Men innan dom 15 minuterna var det många timmar av slit, matcher och bussresor. Men segern gick till oss!

Kl 07 var jag hemma hos Emilia där dagen började med lite filmtittande innan vi begav oss till busshållsplatsen. Där träffade vi Linnéa och Ann-Charlotte. Vi tog bussen till skolan där dagens matcher skulle gå av stapeln. Det var ett minst sagt stressat gäng som anlände ca 2 min innan första matchen. Snacka om stress! Men vi hann, och vi hade vunnit dagens första match :) Resultatet blev 3-2 om jag inte är helt fel ute.

Även andra matchen blev seger! Finns inte så mycket att säga, minns faktist inget speciellt ur denna match. Kan däremot säga att jag gjorde assistans till mål, även om det kanske inte var i denna match. Blev riktigt stolt över mig själv, och riktigt irriterad på dom som inte ropade ut mig som målassistant :P

Och vi var i Kvartsfinal, och gissa hur det gick? Vi vann, och vann :P Riktiga vinstmakiner är vad vi är, inte en förlust under ett helt DM-äventyr, inte illa va? Vilma avgjorde vår 0-0 match, ca 10 sek innan matchens slut. Mål, och vi var vidare! Snacka om lycka.

Semi, och även där blev det seger.  Final! Shiiet, vilken spänning. Vi var alla ganska spända, och även om vi var några stycken som blev över denna match var det riktigt spännande.. Ebba G gjorde mål efter 10 sek, och det var målet vi vann på! Vi var segrare i Innebandy-DM, och vi hade äntligen gjort det!

Ett jättestort tack till alla som gjorde vår roliga dag!


(L)Kommentarer(L)
Postat av: Rebecca

sv; tackar :)

2010-12-02 @ 21:41:07
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0