Bloggfrågor

1 - Hur länge har du bloggat? Ca ett år på den förra bloggen, och några månader på denna.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Var just för att jag läste bloggar som jag själv började blogga.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Fokis blogg, som jag fortfarande följer.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Ojoj, skrev mycket mer flummigt då, och är väl inte jättenöjd över dom inläggen. Dom var väldigt jobbiga att läsa.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 4 st just nu :)

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar? 50/50 ungefär :)

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. www.fokis.se , gillar det hon skriver om men hon är väldigt olik mig, som tycker om kalla Sverige :P

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Oj! Denna måste jag nog lämna, ingen bloggare jag vet som är lik mig.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Dom vet inte det, eller bara mamma och pappa. Men min blogg är ju inte så känd heller.


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det tror jag nog. Jag är mig själv i bloggen, så det borde dom också tycka.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är väldigt privat i min blogg, vill inte ange efternamn, stad eller hänga ut någon av mina konpisar. Skriver inte så mycket om känslor heller, utan det är mer en glad blogg :) 



12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mina känslor, folk som sårat mig.
Skulle inte vilja hänga ut folk öppet, det känns taskigt.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ganska mycket, man blir otroligt glad över t.ex en kommentar man fått om man tagit en bild eller att få en ny läsare. Det visar att det finns någon som läser ens blogg och gillar det man skriver om, då blir man glad.


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej.


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Kanske, kan inte riktigt svara på frågan.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar Ja, men inte i min egen blogg.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, tänker allid noga igenom det jag skriver så det känns bra.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Att man får dåligt samvete när man inte uppdaterar.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Hoppas :D

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Venne, www.sarabubbis.blogg.se :P


Kaninhoppning..


(L)Kommentarer(L)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0