Här kommer dom bästa!

Idag spelade våran klass uttagning till innebandy-DM mot femmorna. Vi (jag) var riktigt nervös, speciellt eftersom tjejerna går i samma innebandylag som dom i vårat lag. Det vill säga laget jag spelade i förut.
Det började rätt dåligt, med att 99:orna gjorde mål på Linnéa nästan direkt.
Min första tanke var ''Nu är det kört''. Tur nog tänkte inte alla så, och snart hade Mackan satt ett mål. Alla jublade utom 99:orna, men ska jag vara ärlig hade vi bättre hejarklack!
Sedan fortsatte vi att spela, och vid ett tillfälle gick jag upp med bollen mot mål, men jag blev ganska snabbt stoppad, var ju inte så svårt för dom att stoppa mig. Det stog ett-ett ganska länge, och skulle gissa att det var ca 1 halv minut kvar av matchen när Tessan gjorde det avgjörande målet, som gjorde att 98:orna vann!
Jubel igen, och glada tjejer!
Tessan berättade efteråt att när Emilia passade bollen till henne hade hon ingen aning om vad hon skulle göra, men sen mindes hon orden ''skjut på mål!'' och vi vann!

Nästa DM blir på Torsdag, vi ska vinna detta!

Jag spelade forward XD

(L)Kommentarer(L)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0