Ridning x2

Några veckor framåt kommer jag att rida två gånger i veckan. Båda onsdagar och fredagar. Onsdagar riden jag som vanligt i 50-minutersgruppen, men eftersom Alva valt att sluta rida får jag rida hennes lektion i 40-minutersgrupp nu fram till jul.
Onsdagen:
Vi hoppade, och jag hade Nicky. Han var riktigt pigg för att vara han, och hoppade superfint. Vi gjorde inget komplicerat, utan övningingen gick ut på att vi skulle ta en kortare och snävare väg fram till ett litet hinder.

Fredagen:
Här var det balans, eller kanske bommar? Jag fick iallafall rida Frans, min favorit :) Är igentligen förstor för han, men var antagligen Alvas tur att rida han. Blev väldigt glad iallafall.
Vi hoppade också lite, fast det var enkelt. Men Frans var supermysig att rida, med sin mjuka galopp. Dock skumpade jagi sadeln i arbetstraven, vilket u inte är så bra. Försöker verkligen slappna av, men spänner mig väl iallafall. Var iallafall roligt att rida två gånger i veckan, trots att dom gjorde lätta saker. Alltid roligt att vara bäst!



Emilia rider Frans.
© Emma.J

(L)Kommentarer(L)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0