Allt för min syster

http://www.youtube.com/watch?v=HrLbrBtD2H0

Du och jag vid havet, en sista gång..

Allt för min syster är en film som väcker tankar om designbarn, hur långt man kan gå för att rädda sitt barn och rätten att bestämma över sin egen kropp.
Regissören har tagit ut svängarna ordentligt och gjort en riktig snyftare. Kan säga det att så mycket som jag grät när scenen vid havet visades har jag aldrig gråtit förut. 
Anna är ett designerbarn, hon är utvald. En kopia av hennes systers gener, perfekt utformad för donationer.
Hennes syster är svårt sjuk i leukemi. Anna håller hennes syster vid liv, men vill vid 13 års ålder inte donera längre, även fast hon vet att hennes syster kan dö.

Rätten att bestämma över sin kropp.
Ur eget perspektiv, skulle jag ha gjort vad som helst för att rädda min syster om jag varit i dennes situation. Jag är mamman som gör vad som helst. 




(L)Kommentarer(L)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0